Przeciwdziałanie turystyce seksualnej jest jednym z ważniejszych wyzwań, jakie stoją przed branżą turystyczną. Dlatego IGHP podpisała porozumienie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, na mocy którego będzie promować wśród członków swojej organizacji Kodeks Postępowania na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym w podróżach i turystyce (The Code of Conduct).
IGHP podjęła decyzję o współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, by promować wśród swoich członków Kodeks Postępowania na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym w podróżach i turystyce (The Code of Conduct).
Izbie zależy, by zwiększać świadomość wśród pracowników branży hotelarskiej poprzez angażowanie do współpracy nowych podmiotów, upowszechnianie zasad, edukowanie i zachęcanie hotelarzy do podejmowania działań prewencyjnych na rzecz ochrony najmłodszych, a co za tym idzie tworzenie odpowiedzialnej turystyki w Polsce.
- Pracownicy hoteli powinni wiedzieć, jak identyfikować sytuację zagrożenia i jak postępować w przypadku jej zaistnienia. Do tego potrzebne są szkolenia personelu – podkreśla prezes IGHP Ireneusz Węgłowski.
*Kodeks Postępowania (ang. The Code of Conduct)
Dokument powstał w 1998 roku z inicjatywy ECPAT International, która jest siecią organizacji pozarządowych podejmujących działania mające na celu przeciwdziałanie wykorzystywaniu dzieci w prostytucji, pornografii i handlu ludźmi. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę pełni w Polsce rolę lokalnego reprezentanta Kodeksu Postępowania (Local Code Representative) oraz przedstawiciela organizacji ECPAT.
Dokument zobowiązuje do:
1. Ustanowienia wewnętrznej polityki mającej na celu przeciwdziałanie wykorzystywaniu seksualnemu dzieci.
2. Przeszkolenia personelu hotelowego w zakresie polityki przyjętej przez firmę. Szkolenia obejmują personel pracujący w kraju pochodzenia oraz w krajach, do których turyści wyjeżdżają w celach turystyki seksualnej.
3. Wprowadzenia w umowach z dostawcami klauzuli, informującej o działaniach podejmowanych przeciwko turystyce seksualnej.
4. Informowania turystów za pomocą katalogów, broszur, ulotek, spotów, mediów społecznościowych czy strony internetowej o problemie wykorzystywania seksualnego dzieci i społecznym zaangażowaniu biznesu w działania mające na celu przeciwdziałanie problemowi.
5. Informowania kluczowych osób w otoczeniu lokalnym o prowadzonej przez firmę polityce oraz współpraca z: policją, taksówkarzami, właścicielami barów czy restauracji etc.
6. Corocznego raportowania działalności w zakresie ochrony dzieci.