Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego

Ubezpieczenia

UBEZPIECZENIA FINANSOWE

01-09-2015

 

UBEZPIECZENIA FINANSOWE

1. Ubezpieczenie utraty zysku (BI) – czy hotel powinien je wykupić i co zapewnia polisa?

Ubezpieczenie utraty zysku można zamiennie nazwać ubezpieczeniem przerwy w działalności od angielskiego określenia Bussines Interruption. W dużym uproszczeniu jest to ubezpieczenie zapewniające wypłatę odszkodowania za częściowy lub całkowity brak możliwości prowadzenia działalności jako następstwa szkody np. powodzi, zalania, pożaru itp. Istotnym jest, że szkoda wcale nie musi dotyczyć całego majątku jak również nie musi kompletnie uniemożliwiać prowadzonej działalności, aby możliwe było uzyskanie odszkodowania. Co pokrywa polisa BI? Koszty stałe, czyli wszystkie koszty, których nie można zredukować po szkodzie oraz utracony zysk. Wypłata odszkodowania obejmuje maksymalnie okres wskazany w polisie jednak nie dłużej niż do dnia, w którym hotel uzyska poziom przychodów jak z analogicznego okresu przed wystąpieniem szkody Z badań ubezpieczycieli wynika że wśród firm, które nie miały ubezpieczonej przerwy w działalności po dużej szkodzie majątkowej np. pożarze: 1/3 bankrutuje w pierwszym roku po szkodzie, 1/3 bankrutuje w ciągu 3 lat po szkodzie, 1/3 wychodzi z problemów i kontynuuje działalność

2. Czy firma może wykupić wyłącznie polisę BI bez ubezpieczenia majątku?

Ubezpieczenie BI mimo iż jest niezależnym produktem ubezpieczeniowym zawsze występuje jako uzupełnienie polisy ubezpieczenia od ognia i innych zdarzeń losowych lub od wszystkich ryzyk. Można też takie ubezpieczenie zawrzeć jako następstwo polisy ubezpieczenia maszyn od awarii lub wszystkich ryzyk budowy. W przypadku ryzyk budowlanych przedmiotem ubezpieczenia może być przewidywany zysk.

Chętnie odpowiemy na Państwa pytania, dotyczące ubezpieczeń, kierowane na adres: turystyka@mentor.pl

Realizacja: Ideo
CMS Edito Powered by:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
wszelkie prawa zastrzeżone