Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego

3/2016

SGTiR kształci przyszłych liderów sektora turystyczno-hotelarskiego

04-04-2016

Przemysł potkań i wydarzeń w Polsce, który stanowi istotną część sektora turystyczno-hotelarskiego przechodzi ogromne i zarazem bardzo pozytywne zmiany. Potwierdzają to dane PTO oraz opinie krajowych i międzynarodowych ekspertów, które mogliśmy poznać podczas Meetings Week Poland w marcu br. Misją SGTiR jest wykształcenie przyszłych liderów i kadr w dziedzinie hotelarstwa i turystyki biznesowej, które będą w stanie obsłużyć oraz stymulować dalszy rozwój sektora. 

 

Rynek z potencjałem

Według oficjalnych danych zebranych przez monitorującą rynek Polską Organizację Turystyczną (PTO), w 2015 r. odbyło się w Polsce 33 980 wydarzeń z ok. 7 mln uczestników. Wygenerowały one 1,577 mld zł wartości dodanej dla polskiej gospodarki, w tym 1,292 mld zł dzięki sprzedaży usług hotelowych i 285 mln zł dzięki usługom gastronomicznym. Dało miejsce pracy ponad 30 tys. osobom. Całkowita wartość tego rynku może być nawet do 10 razy większa od monitorowanej. W liczbie monitorowanych wydarzeń w ub. roku 44% to konferencje i kongresy, 33% wydarzenia korporacyjne, a 2% to targi. Aż 80% zleceniodawców wydarzeń to przedsiębiorstwa. Średnie dzienne wydatki przypadające na uczestnika to 340,7 zł za nocleg, 150,5 zł za usługi gastronomiczne, z kolei 15,3 zł to rekreacja i kultura. To ogromny potencjał dla branży hotelarskiej.

 

Po pierwsze – wiedza

Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji jest nowoczesną uczelnią biznesową, przygotowującą absolwentów do pracy w tworzeniu, kierowaniu i zarządzaniu przedsiębiorstwami turystycznymi, sportowymi lub rekreacyjnymi. Prowadzi studia I i II stopnia na kierunku Turystyka i Rekreacja, na 11 specjalnościach oraz studia I stopnia na kierunku Dietetyka. Do tej pory uczelnia wykształciła ponad 14 tysięcy absolwentów, którzy dziś są przedsiębiorcami aktywnymi w branży, a także pracownikami największych i najbardziej luksusowych hoteli świata. W Rankingu Perspektyw 2015 SGTiR uplasowała się na najwyższym miejscu wśród niepublicznych uczelni turystycznych, a w ogólnym zestawieniu – wśród 20 najlepszych uczelni niepublicznych.

Zajęcia prowadzą wybitni wykładowcy z dużym doświadczeniem praktycznym, m.in.: dr. hab. Jolanta Żyśko, prof. SGTiR – ekspert Komisji Europejskiej w obszarze zarządzania sportem; dr Krzysztof Celuch – współtwórca MPI czy prof. dr hab. Aleksander Ronikier – b. wiceprezes PKOl. W strukturach SGTiR funkcjonuje Instytut Turystyki, który rocznie odpowiada za wykonanie licznych opracowań i ekspertyz dotyczących krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego, regionalnych programów i strategii rozwoju turystyki oraz inwestycji turystycznych.

 

Po drugie – praktyka

SGTiR dąży do wyposażenia przyszłych absolwentów w gruntowną wiedzę o rynku turystyczno-hotelarskim, ale jednocześnie kładzie nacisk na ich gotowość do podjęcia pracy lub samodzielnej działalności gospodarczej bezpośrednio po ukończeniu studiów. System współpracy SGTiR z praktykami oparty jest o Radę Biznesu, która współtworzy program dydaktyczny uczelni. W jej skład wchodzą m.in.: przedstawiciele Orbis SA, Mazurkas Travel, MPI Poland, Polskiej Izby Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Akademickiego Związku Sportowego. Władze Uczelni wyznają zasadę: „Kształcimy z biznesem i dla biznesu”.

 

We współpracy z partnerami uczelnia organizuje praktyki krajowe i zagraniczne w renomowanych hotelach, biurach podróży i organizacjach branżowych oraz instytucjach sportowych. Studenci mają możliwość czynnego udziału w istotnych wydarzeniach, takich jak Meetings Week Poland, PEMES i EMEC. Uczestniczą w konkursach organizowanych przez wiodące organizacje i stowarzyszenia w branży spotkań, a także w zajęciach praktycznych na targach branżowych w kraju i za granicą. SGTiR we współpracy z Polską Izbą Turystyki - jako członkiem międzynarodowego stowarzyszenia Travelife– organizuje szkolenie dla studentów pt. „CSR TOUR”. W wyniku trzech dotychczasowych edycji programu certyfikat „sustainability in tourism” zdobyło około 330 studentów uczelni.

Realizacja: Ideo
CMS Edito Powered by:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
wszelkie prawa zastrzeżone