Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego

3/2016

IGHP: hotelarze kochają przemysł spotkań

04-04-2016

Jaki potencjał tkwi z sektorze eventów dla polskiej gospodarki i wizerunku miasta - odpowiedź na to pytanie padła 14 marca podczas konferencji Poland Meetings Destination,otwierającej Meetings Week Poland 2016.

 

Racje hotelarzy w trakcie dyskusji panelowej „Przemysł spotkań, czyli niedoceniany sektor polskiej gospodarki?” przedstawił Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP. Jego zdaniem,Polska jest dzisiaj nowoczesna i bardziej dostępna dla zagranicznych turystów m.in. dzięki inwestycjom w infrastrukturę związanym z organizacją Euro 2012. Odbiór naszego kraju za granicą jest coraz lepszy, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Dowodem na to jest rozwój sektora hotelarskiego, gdzie pracę znajduje 80 tysięcy ludzi, a 300 tysięcy pracuje w jego otoczeniu.

 

- My, hotelarze kochamy przemysł spotkań i uczestników spotkań. Kongresy, konferencje to na ogół duże imprezy, dużo wcześniej zaplanowane. Ich uczestnicy nie tylko korzystają z usług noclegowych, ale też z usług gastronomicznych i kulturalnych. Chciałbym, żeby tam, gdzie są nasze hotele powstawało jak najwięcej centrów kongresowo-konferencyjnych. Gdy ich nie ma, hotelarze często sami próbują nadrobić ten brak rozbudowując swoją infrastrukturę o sale konferencyjne. Ale w interesie hotelarzy jest, by przemysł spotkań i niezbędna infrastruktura jak najlepiej się rozwijała - powiedział Ireneusz Węgłowski.

 

Podczas wydarzenia premierę miał raport „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2016”, opracowany przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Wynika z niego, że w minionym roku odbyło się w naszym kraju blisko 34 tys. spotkań i wydarzeń, w których wzięło udział niecałe 7 milionów uczestników. Najwięcej spotkań odbywa się w październiku, listopadzie, czerwcu i we wrześniu. Najmniej – w lipcu i sierpniu. Wartość dodana wydarzeń organizowanych w Polsce w ubiegłym roku to 1 292 mln zł dochodów z usług hotelowych.

 

Meetings Week Polandto największe wydarzenie tego typu w roku, gromadzące ekspertów całej branży, które ma celupromocję i profesjonalizację przemysłu spotkań. Czwarta edycja MWP odbyła się w dniach 14 – 18 marca 2016 r. w Centrum Konferencyjnym PGE Narodowego w Warszawie.

 

Przedsięwzięcie jest realizowane wspólnie przez organizacje działające w tej branży: Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce”, Międzynarodowe Stowarzyszenie Organizatorów Spotkań MPI Poland, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, Site Poland, Poland Convention Bureau POT, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji, magazyn „The Warsaw Voice”, portal Meetingplanner.pl przy licznym wsparciu mediów branżowych.

Realizacja: Ideo
CMS Edito Powered by:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
wszelkie prawa zastrzeżone