Jak przekonać gości do bezpośredniej rezerwacji pokoju w hotelu i pokazać, że oferta OTA nie zawsze jest tak konkurencyjna, jak powszechnie się wydaje? Odpowiedź na to pytanie przynosi nowa kampania informacyjna HOTREC „Rezerwuj bezpośrednio” („Book direct”), która 15 grudnia ruszyła w wybranych krajach Unii Europejskiej, w tym w Polsce.
IGHP, jako członek HOTREC, chce zwiększyć świadomość konsumentów o możliwościach i korzyściach dokonywania bezpośrednich rezerwacji, a także uświadomić hotelarzom zalety promowania tego sposobu dokonywania rezerwacji wśród gości hotelowych. A jakie konkretnie korzyści dla hotelarzy płyną z faktu, że goście dokonują rezerwacji bezpośrednio w hotelu?
- Najważniejsze z nich to bezpośredni kontakt z gościem hotelowym, możliwość budowania wizerunku obiektu, a także szansa zbudowania lojalności wśród gości hotelowych – tłumaczy Julian Bystrzanowski, wiceprezes IGHP.
Wyjaśnia, że przy rezerwacji bezpośredniej to hotel, a nie OTA jest pierwszym i jedynym miejscem, z jakim gość się styka w procesie rezerwacji. Umożliwia to budowanie relacji z klientem, a także szybszą odpowiedź na wszelkie zapytania. Klient ma kontakt bezpośrednio z personelem hotelu, a nie pośrednikiem, więc nie ma ryzyka, że błędy, które mogą się zdarzyć w OTA wpłyną na reputację i wizerunek obiektu. Zdaniem wiceprezesa, wprowadzając system nagród lub program lojalnościowy dla gości, którzy dokonują rezerwacji bezpośrednio w obiekcie, hotel może budować lojalność wśród swoich klientów.
Więcej informacji na temat znajduje się na stronie www.hotrec.eu. Uczestnictwo w kampanii jest dobrowolne. Hotelarze, restauratorzy i inni zainteresowani przedsiębiorcy mogą za darmo pobrać logo kampanii ze strony www.hotrec.eu/bookdirect. Logo tłumaczone jest na języki wszystkich europejskich krajów biorących udział w akcji HOTREC „Rezerwuj bezpośrednio”. Na zamówienie hoteli członkowskich przygotowywane będą wspierające ideę materiały promocyjne, w tym naklejki, ulotki. Te materiały są odpłatne.
IGHP zachęca do udziału w kampanii wszystkich swoich członków.