Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego

4/2016

I Forum Ekonomiczne Emirates & Europe za nami

06-06-2016

I Forum Ekonomiczne Emirates & Europe za nami

 

Debata na temat turystyki przyjazdowej do Polski, gdzie samorząd hotelarski reprezentował Julian Bystrzanowski, wiceprezes IGHP, odbyła się w ramach Forum Ekonomicznego Emirates & Europe. Pierwsze, tak szerokie spotkanie administracji publicznej Polski i Zjednoczonych Emiratów Arabskich z przedsiębiorcami zaangażowanymi we współpracę gospodarczą i transfer technologii, miało miejsce 17 i 18 maja w Warszawie. 

 

Obrady Forum skupiały się wokół biznesu, gospodarki, transferu technologii i turystyki. Uczestnicy rozmawiali o kluczowych formach i programach współpracy między Polską i państwami Bliskiego Wschodu.       

 

W dyskusji panelowej na temat turystyki przyjazdowej do Polski uczestniczyli eksperci reprezentujący podmioty branży turystycznej, linie lotnicze i Polską Organizację Turystyczną. Samorząd hotelarski reprezentował wiceprezes IGHP Julian Bystrzanowski. Dyskusja dotyczyła, przede wszystkim, rodzaju i konkurencyjności polskich produktów turystycznych oferowanych na rynku Emiratów oraz form ich promocji.

 

Wśród form turystyki, które uznano za najbardziej atrakcyjne, wymieniano turystykę przyrodniczą opartą o walory ekologiczne i krajobrazowe Polski  oraz przyjazdy mające na celu leczenie lub profilaktykę zdrowotną. Dyskutowano też perspektywy zwiększenia liczby przyjazdów biznesowych oraz niszowych ofert turystyki kulturowej.

 

Uczestnicy podkreślali konieczność wysokiego standardu oferowanych usług, szczególnie hotelarskich, gdyż dla większości turystów z ZEA stanowi to warunek konieczny zainteresowania ofertą turystyczną.

 

IGHP zadeklarowała gotowość do ewentualnego nawiązania bezpośredniej współpracy między organizacjami hotelarzy Polski i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

 

W dyskusjach o promocji kraju zwracano uwagę na konieczność dostosowania jej form do specyfiki kulturowej i obyczajów społeczności Emiratów, gdzie promocja musi się różnić od standardowych kampanii na rynkach europejskich. - Niezbędne zatem będzie wśród hotelarzy podniesienie poziomu wiedzy na temat kultury i życia codziennego społeczeństw Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W tym zakresie istotne znaczenie będzie mieć rozwój współpracy kulturalnej i sportowej – mówi Julian Bystrzanowski. Przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej zadeklarowali podjęcie aktywnych działań w zakresie promocji Polski na rynku Emiratów, w tym ofertę dla branży turystycznej uczestnictwa w polskiej ekspozycji na tegorocznych Targach Turystycznych w Dubaju.

 

Ze strony polskiej w Forum wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa  Finansów i Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Realizacja: Ideo
CMS Edito Powered by:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
wszelkie prawa zastrzeżone