Zachęcenie gości hotelowych do korzystania z usług innych niż zakwaterowanie w pokoju nie jest łatwe. Klienci chętniej wybierają hotele, w których wszystko jest „na miejscu”, jednak nie korzystają z dodatkowych usług. Pieniądze zainwestowane w atrakcje oraz koszty ich utrzymania, bardzo często się nie zwracają hotelarzom. Co zrobić, gdy SPA świeci pustkami, podobnie jak stoliki w hotelowej restauracji?
Właściciele hoteli wciąż poszukują nowych rozwiązań, dzięki którym goście będą chcieli zostać w hotelu dłużej i zechcą skorzystać również z usług okołohotelowych. Branża IT przyszła hotelarzom z pomocą, tworząc dedykowane aplikacje i systemy mające pomóc w zarządzaniu hotelem, prezentacją pełnej jego oferty i tworzeniem programów lojalnościowych. Tego typu rozwiązanie proponuje firma Espondi.
- W pokojach hotelowych umieszczamy tablety, a w nich wybrany moduł aplikacji typu self-service. Gość przeglądający multimedialną ofertę hotelu w wybranej wersji językowej, może w czasie rzeczywistym zamawiać poszczególne usługi- mówi Radosław Noga, członek zarządu firmy Espondi, która opracowała system Hotel 360°.- Wystarczy kilka kliknięć, by przedłużyć pobyt w hotelu, zamówić taksówkę, budzenie lub zarezerwować zabiegi w SPA. Nie ma potrzeby dzwonienia czy wychodzenia z pokoju. Realizacja tych usług jest również możliwa z poziomu osobistych smartfonów gości po uruchomieniu modułu Hotel 360°Mobile Concierge i po zameldowaniu gościa w pokoju hotelowym.
Wszystkie zamówienia w czasie rzeczywistym spływają do centralnego modułu, gdzie przy wykorzystaniu smartfonów lubzegarków typu smart watch, są przekazywane obsłudze hotelu, która natychmiast przystępuje do ich realizacji. Rozwiązanie dostępne jest w kilku wersjach językowych, dzięki czemu znika bariera językowa między gościem hotelowym a personelem.
Rozwiązanie Hotel 360°działa w polskiej chmurze obliczeniowej Oktawave, więc hotel nie musi posiadać własnej infrastruktury IT. Dzięki wykorzystaniu beaconów firmy Estimote rozwiązanie zyskuje dodatkowe funkcje m.in. szybki check-in i check-out, nawigację wewnątrz obiektu oraz identyfikację gościa w sieci lojalnościowej hotelu. Rozwiązanie działa na tabletach firmy Samsung z systemem operacyjnym Android z obsługą systemu KNOX.
- Urządzenia mobilne Samsung doskonale sprawdzają się w hotelach i restauracjach, ponieważ oprócz tego, że są wyposażone w wysokiej jakości ekrany, obsługują też system Samsung KNOX, który chroni dane przed nieautoryzowanym dostępem. Dodatkowym atutem jest bezproblemowa integracja z telewizorami hotelowymi Samsung, która pozwala np. na bezprzewodowe wyświetlanie zdjęć czy video z tableta lub smartfona Samsung bezpośrednio na takim telewizorze – mówi Michał Bordewicz, ekspert rozwiązań hotelowych Samsung.
Dodatkowo umożliwia śledzenie aktywności gościa hotelowego w ramach aplikacji i przekazywanie w czasie rzeczywistym dedykowanych ofert - dotyczących specjalnych usług hotelowych czy ofert partnerów z nim współpracujących (np. wyciągów narciarskich czy firm czarterujących jachty).
System Hotel 360°jest prosty w obsłudze, ma intuicyjny interfejs i moduły, które można dostosować do potrzeb hotelu. Każdy z nich można modyfikować i rozbudowywać o kolejne opcje. Dostępne są wersje:
· ConciergeTablet – aplikacja mobilna udostępniająca wszystkie usługi hotelowe na tablecie znajdującym się na wyposażeniu pokoju,
· Mobile Application– aplikacja mobilna ogólnodostępna na platformy iOS i Android, umożliwiająca dokonywanie bezpośrednich rezerwacji pokoi przez gości,
· Mobile Concierge– aplikacja mobilna udostępniająca po zameldowaniu gościa w pokoju wszystkie usługi hotelowe na jego smartfonie,
· Loyality– moduł współpracujący z Concierge oraz Mobile Application. Pozwala na przyznanie zniżek dla konkretnego gościa hotelowego,
· Conference –rozwiązanie dla organizatorów konferencji na terenie hotelu. Usprawnia komunikację na linii organizator - uczestnik,
· Navigation – umożliwia swobodne poruszanie się po obiektach wielkopowierzchniowych oraz znajduje najkrótszą drogę do wybranego miejsca,
· Administration – ułatwia zarządzanie, definiowanie uprawnień użytkowników systemu, sprawdzanie statystyk oraz śledzenie aktywności korzystania z systemów przez gości hotelowych.
Potwierdzeniem wysokiej jakości i innowacyjności rozwiązania jest uznanie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w konkursie GO GLOBAL.
Więcej informacji: www.360-hotel.com