IGHP podpisała porozumienie z TVP SA w zakresie specjalnych cen z tytułu reemisji sygnału telewizyjnego dla hotelarzy. Wynegocjowane przez Izbę stawki za prawa nadawcze są o połowę mniejsze od cen rynkowych. Każdy hotel, będący członkiem Izby, może indywidualnie podpisać stosowną dla siebie umowę na odbiór i dystrybucję sygnału telewizyjnego.
Ponad rok temu Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego rozpoczęła z Telewizją Publiczną rozmowy na temat preferencyjnych stawek za retransmisję sygnału telewizyjnego dla swoich członków. Z uwagi na zmiany personalne w TVP rozmowy były wielokrotnie zawieszane. Izba doprowadziła jednak sprawę do końca. 24 października 2016 roku zostało podpisane porozumienie, które gwarantuje członkom IGHP zdecydowanie bardziej atrakcyjne stawki za prawa nadawcze, niż dostępne na otwartym rynku. Nowe pakiety cenowe, zarówno podstawowy, jak i premium, zawierają 50-procentowy rabatod cen rynkowych.
Koszt pakietu podstawowego to 0,25 zł netto miesięcznie od jednego gniazdka w pierwszym roku trwania umowy, a 0,50 zł netto w kolejnych latach. Pakiet ten zawiera następujące programy: TVP 1, TVP 2, TVP 1 HD, TVP 2 HD, TVP Info, TVP Regionalna, TVP POLONIA, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Rozrywka oraz TVP ABC. Cena Pakiet premium (TVP Sport, TVP Sport HD, TVP Seriale, TVP HD) to 1,50 zł miesięcznie od jednego gniazdka przez pierwszy rok obowiązywania umowy i 3 zł miesięcznie przez kolejna lata. Trzecia opcja, czyli pakiet podstawowy i pakiet premium łącznie, to 1,60 zł w pierwszym roku trwania umowy i 3,20 zł w kolejnych latach.
- Podpisanie tego porozumienia jest kolejnym świadectwem, że warto podejmować działania w interesie branży i że IGHP jako największa organizacja w sektorze hotelarskim ma siłę i możliwości, aby skutecznie lobbować na rzecz swoich członków – komentuje Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP.