Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego

Polecamy

Najwyższy czas na profesjonalizację procesu realizacji wnętrz

Wzornictwo na polskim rynku HoReCa od wielu lat ma głównie charakter odtwórczy. Brak opartej na doświadczeniach świadomości wagi projektowania wyposażenia wnętrz jest polską bolączką̨, która dotyczy również rynku hotelarskiego. Słaba znajomość kultury materialnej wypracowanej na przestrzeni setek lat, głównie na Zachodzie, ogranicza większość rodzimych realizacji do formuły: “kopiuj - wklej”.

 

Bezrefleksyjne kopiowanie konceptów zagranicznych kończy się najczęściej mało oryginalnymi realizacjami i niską jakością. Co prawda, inwestorzy hotelowi chętniej niż kiedyś, korzystają z doświadczenia wyspecjalizowanych firm dostarczających wyposażenie hotelowe, nie mniej jednak większość realizacji skazana jest niestety na bylejakość. Etap prac dotyczący wyposażenia wnętrz zostawiany jest zazwyczaj na ostatnią chwilę. Najcześciej nie jest nawet uwzględniony w przemyślanym harmonogramie ani rzetelnie przygotowanym budżecie. Brakuje świadomości tego, że rozwój mebla jest długotrwałym procesem wypracowywania optymalnych rozwiązań. W polskiej praktyce meble tworzone są na podstawie zdjęć referencyjnych, pochodzących z inspirujących realizacji znanych marek gdzieś na świecie lub na bazie zaledwie wizualizacji, a nie projektów meblowych. Produkcją ich zajmują się najczęściej warsztaty, stolarnie i tapicernie, które wykonują je na szybko, "na wczoraj”. Praktyka ta jest oczywistym łamaniem praw autorskich projektantów i firm. Efektem są produkty, które jedynie na pierwszy rzut oka odpowiadają tym pochodzącym od uznanych światowych producentów. Pomijając aspekt kradzieży własności intelektualnej, to meble takie odznaczają się fatalną jakością wykonania, nie wspominając już np. o niewypracowanym na podstawie prób i błędów komforcie. Dzieje się tak, ponieważ modele te są de facto prototypami, które z pominięciem etapu testów i rozwoju projektu stają się od razu meblami finalnymi.

 

Tymczasem profesjonalna realizacja obejmuje etap: projektowania, rozwoju produktu i wdrożenia. Jest procesem złożonym i wymagającym czasu. Warto podkreślić, że zjawisko to dotyczy praktycznie każdej kategorii hoteli, również tych najwyższej klasy. Złej jakości meble nie wytrzymują standardowego użytkowania. Dodatkowo mało profesjonalnie przeprowadzony proces ich powstawania wywołuje konflikty między inwestorem a producentem. Wreszcie niezadowolony jest klient końcowy -  gość hotelowy, dla którego poziom realizacji wnętrza i jakości serwisu są kluczowymi wyznacznikami doznań oferowanych przez hotel. Rozwiązaniem eliminującym te problemy jest zamówienie mebli u uznanych marek lub zlecenie projektu meblowego wraz z produkcją doświadczonemu projektantowi i producentowi. 

 

Paged realizuje od lat projekty hotelowe zarówno w Polsce, jak również za granicą. Firma analizuje oczekiwania klientów na wszystkich rynkach, na które dostarcza wyposażenie hotelowe. Bez względu na to, czy producent mebli współpracuje z międzynarodową siecią czy z inwestorem tworzącym mały, ekskluzywny hotel butikowy, istotne jest dostarczenie wypracowanych rozwiązań szytych na miarę. Obecnie obserwuje się coraz większą indywidualizację. Goście na całym świecie zmęczeni są hotelami, które wyglądają identycznie bez względu na szerokość geograficzną. Z kolei patrząc od strony inwestora hotelowego komfortowe i niebanalne wnętrze stanowi o przewadze konkurencyjnej.

Realizacja: Ideo
CMS Edito Powered by:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
wszelkie prawa zastrzeżone