Raport zostałprzygotowany przez zespół naukowo-branżowy pod auspicjami Meeting Professionals International Poland Chapter, Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej, przy współpracy z regionalnymi biurami marketingu miejsc z Polski, obiektami, w których odbywają się spotkania i wydarzenia oraz organizatorami spotkań.
Celem badania realizowanego w ramach projektu „Wpływ ekonomiczny przemysłu spotkań na gospodarkę Polski – Poland Meetings Impact 2015” było określenie ekonomicznego znaczenia spotkań i wydarzeń odbywających się na terenie Polski i ukazanie ich wkładu w gospodarkę.
Zakres merytoryczny badań dotyczył więc aspektów ekonomicznych związanych z oddziaływaniem branży spotkań na gospodarkę kraju w odniesieniu do klasycznych elementów, tj. wartości dodanej, PKB i zatrudnienia. Analizie w trzech fazach projektu poddane zostały trzy grupy interesariuszy: uczestnicy, organizatorzy spotkań i wydarzeń oraz gestorzy obiektów. Uzyskane dane oraz zbudowany na potrzeby badania model ekonometryczny, oparty o dane Głównego Urzędu Statystycznego, mający na celu określenie wielkości wkładu przemysłu spotkań w gospodarkę narodową, pozwoliły na zrealizowanie założonego celu.
Rezultatem badań było oszacowanie wkładu przemysłu spotkań w PKB na poziomie 1 proc.
W 2015 r. wkład spotkań i wydarzeń w gospodarkę Polski wyniósł ok. 26 mld zł, a wartość dodana brutto wyniosła ok. 12 mld zł.
W spotkaniach i wydarzeniach, które trwały średnio dwa dni, wzięło udział ponad 12 mln uczestników (z kraju i zagranicy).
Wkład przemysłu spotkań w tworzenie miejsc pracy to 171 tys.
Zachęcamy do pobrania raportu na: www.polandmeetingsimpact.pl