Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego

3/2017

W jaki sposób poprawić zadowolenie i komfort gości, zaoszczędzić i pracować wydajniej?

12-04-2017

Sukces hotelu, restauracji i ośrodka SPA zależy od oceny i niezapomnianych przeżyć gości hotelowych. Zapewnić gościom komfort i bezpieczeństwo, rozpieścić ich unikalną atmosferą i wysoką jakością świadczonych usług, sprawić, aby każda noc była nocą ich marzeń, a każdy obiad królewskim posiłkiem… To zadanie hotelarza.

 

Tymczasem okazuje się, że nie wystarczy tylko wygodne łóżko czy czysta i funkcjonalna łazienka. Badania wskazują, że pozytywna ocena gościa zależy od starannego wyboru tekstyliów hotelowych: ich jakości i czystości. Za sprawą czystej pościeli na łóżkach, puszystym ręcznikom w łazience
i pięknym obrusom na stołach jest do możliwe.

 

Tekstylia hotelowe dobrej jakości wcale nie są tanie. Dla przykładu w hotelu powyżej 150 pokoi wartość tekstyliów może wynieść kilkaset tysięcy złotych. Dodatkowo musimy uwzględnić znaczne kwoty pochłaniające pranie, wymianę zniszczonych lub uszkodzonych egzemplarzy, zakup związany z zaginięciem sztuk itd. Istotny jest odpowiedni dobór tkaniny, z której wykonane są tekstylia. Jak długo zachowa swój pierwotny wygląd? Czy tkanina nadaje się do procesu prania w pralni przemysłowej? Czy była testowana pod tym kątem? Czy za 3 lata będzie możliwość uzupełnienia braków magazynowych nową pościelą, ręcznikami czy też obrusami o tej samej, wysokiej jakości?
A za 5 lat ?

 

Kto mądrze zarządza tekstyliami, ma przed oczami trzy istotne cele: zapewnienie gościom komfortu wypoczynku, po który będzie wracał, utrzymanie kosztów w ryzach i jak największe uproszczenie procesu obiegu tekstyliów. Funkcjonują trzy możliwości zarządzania tekstyliami.

 

Do it yourself: można zająć się wszystkim samodzielnie. Kupić własne tekstylia, przygotować miejsce na pralnię, zakupić dobre pralki oraz magiel. Uzyskać niezbędne zezwolenia na funkcjonowanie pralni w hotelu. Należy również sprawdzić, jak często pościel i ręczniki mogą być prane, jaka liczba dodatkowych zestawów tekstyliów jest optymalna przy określonej liczbie pokoi i gości oraz jakie są zalecenia dotyczące prania i pielęgnacji zakupionych tkanin?

 

Zlecanie:dostarczać samodzielnie tekstylia do miejscowej pralni lub zlecać ich odbiór. Pralnie znają się na praniu „od podszewki”, wiedzą, jak pielęgnować tekstylia i mają możliwość przyjęcia ich większej ilości. Należy jednak uważać: pralnia pralni nie równa. Należy wybrać fachowców i sprawdzić jakość ich pracy. Poniesiemy olbrzymie koszty, jeżeli już po kilku praniach nowo zakupione tekstylia nie będą nadawały się do użytku.

 

Wynajem i serwis:jeżeli nie chcemy się zupełnie przejmować tekstyliami i praniem, wynajem i serwis to idealne rozwiązanie, które nie wymaga od nas żadnej inwestycji. Obsługę tekstyliów od A do Z przejmują eksperci, którzy doradzą wybór tkaniny (zarówno pod kątem wyglądu jak i jakości), zaplanują proces logistyczny, znajdą pralnię, która najbardziej odpowiada naszym wymaganiom, uzupełnią braki oraz zagwarantują dostępność tekstyliów. My zapłacimy jedynie za wyprany asortyment, zatem po wykonaniu usługi.

 

Specjaliści z firmy Blycolin obsługującej ponad 2500 obiektów hotelowych w Europie, podkreślają, że kluczem do sukcesu jest odpowiednie zarządzanie tekstyliami i perfekcyjnie dobrana logistyka, które ułatwiają i przyśpieszają pracę w hotelu, zapobiegają pustym półkom w magazynie i ostatecznie pozwalają zaoszczędzić nam czas i pieniądze, a przede wszystkim wpływają na pozytywne wrażenia gości, trwające długi czas. A przecież o to chodzi w hotelarstwie.

Realizacja: Ideo
CMS Edito Powered by:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
wszelkie prawa zastrzeżone