Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego

3/2018

HOTREC wskazuje trzy kluczowe kwestie dot. współpracy z platformami

21-06-2018

Trzy propozycje wprowadzające większą uczciwość i transparentność we współpracy biznesu z platformami rezerwacyjnymi przedstawił HOTREC podczas wysłuchania publicznego, które miało miejsce 19 czerwca w Parlamencie Europejskim.

 

Podczas wysłuchania publicznego w Parlamencie Europejskim, poświęconego współpracy biznesu z platformami, HOTREC podkreślił potrzebę dalszego dopracowania rozporządzenia zaproponowanego ostatnio przez Komisję Europejską. Europejski rynek hotelowy charakteryzuje to, że działające na nim małe i średnie przedsiębiorstwa są coraz bardziej zależne od dwóch głównych platform rezerwacyjnych. Taka sytuacja powoduje brak równowagi i prowadzi do praktyk, które muszą być uregulowane.

 

- Propozycja Komisji Europejskiej dotycząca współpracy biznesu z platformami jest właściwym krokiem do wprowadzenia bardziej uczciwych i przejrzystych praktyk na rynku online – podkreślił podczas wysłuchania publicznego Christian de Barrin, CEO HOTREC. - Projekt ten odzwierciedla lata pracy HOTREC i jego członków na rzecz promowania wzorców uczciwych praktyk – dodał de Barrin.  Jednak nadal istnieją trzy kluczowe kwestie, które wymagają dopracowania przed przyjęciem ostatecznych uregulowań prawnych.

 

Pierwszą z nich jest ochrona marek firmowych. Marki i własność intelektualna są najcenniejszymi wartościami dla każdego przedsiębiorstwa. Dlatego platformy nie mogą wykorzystywać marek bez wyraźnej i świadomej zgody jej właściciela.

 

Druga kwestia to dostęp do danych. Użytkownicy biznesowi muszą mieć dostęp do danych, które generują, umieszczając swoje zasoby na platformach rezerwacyjnych. Relacje pomiędzy klientem a hotelem nie powinny być obsługiwane przez platformy po tym, jak rezerwacja zostanie dokonana. Ponadto dostęp do danych pozwoli hotelom na lepszą obsługę klienta. W czasach Big Data jest to również kwestia zrównoważenia możliwości.

 

Po trzecie, przedsiębiorstwa powinny mieć kontrolę nad warunkami sprzedaży i dystrybucji swoich usług. W związku z tym platformy nie mogą ograniczać swobody firm w prezentowaniu różnych warunków usług w ich własnych kanałach. Obecnie utrudnia to formowanie się potencjalnie nowych modeli biznesowych, a tym samym konkurencji na rynku.

 

- HOTREC oczekuje dalszej współpracy z Parlamentem Europejskim i Radą Europejską w celu stworzenia sprawiedliwych i przejrzystych zasad dla usług pośrednictwa online – dodaje Markus Luthe, członek zarządu HOTREC do spraw dystrybucji.

Realizacja: Ideo
CMS Edito Powered by:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
wszelkie prawa zastrzeżone