Nikogo nie trzeba przekonywać, że warto dbać o profesjonalny wygląd materiałów promocyjnych hotelu. Branża poligraficzna oferuje dzisiaj wiele rozwiązań zarówno estetycznych, jak i praktycznych, dzięki którym można przekazać Gościom potrzebne informacje i uatrakcyjnić pobyt w hotelu.
Hotelowa recepcja to pierwsze miejsce bezpośredniego kontaktu z Gościem po przyjeździe. Gość otrzymuje klucz lub coraz częściej dzisiaj kartę do drzwi pokoju. Niewielka rozmiarem karta powinna zostać wręczona w poręcznym etui z podstawowym informatorem o miejscu czy mieście.
Najczęściej Goście wiedzą, w jakim mieście się znajdują. Szukają jednak informacji, w jaki sposób mogą wypocząć w hotelu i skorzystać z jego oferty - basenu, masaży, sauny lub pragną wyjść wieczorem na zewnątrz, by odetchnąć atmosferą teatru czy opery lub obejrzeć najnowszy film w kinie albo po prostu wyjść na zakupy.
Coraz więcej Gości chce swój wolny czas spędzić aktywnie, np. na rowerze. Miłym gestem ze strony hotelu byłoby przekazanie mapki okolicy z zaznaczonymi szlakami rowerowymi albo wygodnej mapki z zaznaczonymi zabytkami i miejscami wartymi odwiedzenia, np. pobliską winnicę albo szlak narciarski.
Do hotelu przyjeżdżają też Goście na szkolenia, niekiedy trwające kilka dni. Ich pracą na szkoleniu jest projektowanie i rozwiązywanie problemów, planowanie i budowanie koncepcji, wygrywanie czasu i oddawanie sukcesów innym – a to wszystko często dzieje się na papierze z logo hotelu.
Gośćmi hotelu są również rodziny z dziećmi, dla których atrakcyjnym gadżetem mogą okazać się składane kolorowanki dla dzieci lub kolorowanki zeszytowe, np. z historią hotelu albo o jego słynnych Gościach-Gwiazdach z niezwykłą historią.
Oferowany produkt to niestandardowa forma informacji dla Gości hotelu. Jest to innowacyjny, ale przecież już znany na świecie kieszonkowy nośnik informacji o szerokim zastosowaniu w reklamie, promocji informacji i biznesie. Ta forma przekazu informacyjnego charakteryzuje się małymi rozmiarami, a jednocześnie dużą powierzchnią, na której można umieścić wiele informacji lub reklam. Jej główne zalety to: trwałość, oryginalność oraz skuteczność marketingowa, nieporównywalnie większa w stosunku do tradycyjnych wydawnictw poligraficznych czy ulotek. Dlaczego jest znany w świecie? Bo 95% respondentów oświadczyło, że zatrzymało ten produkt, a 71% oświadczyło, że nosi go przy sobie, a więc Goście hotelowi z chęcią korzystają z informatora, który jest dla nich praktyczny, zawiera potrzebną wiedzę, jest wygodny w użyciu i wytrzymały. Poprzez dołączenie dodatkowej zakładki daje możliwość przekazania korzystnego rabatu.
Z badań rynku wynika, że to najbardziej efektywne narzędzie BTL, a jego zaletą jest prostota i błyskotliwość rozwiązania, także dla branży hotelowej jako:
- atrakcyjna forma opakowania dla karty hotelowej wraz z mapką i informatorem,
- informator o różnorodnej treści rozdawany na spotkaniach, imprezach plenerowych (targach), także w różnych językach,
- informator z ofertą dla wyjeżdżającego Klienta z dodanym voucherem rabatowym „na przyszłość” lub „dla kogoś”,
- informator dla Gości o organizowanych systematycznie wydarzeniach kulturalnych w Hotelu,
- informator z mapką i zaznaczonymi miejscami, które w okolicy warto odwiedzić,
- informator połączony z mapką okolicy dla aktywnych, np. na wycieczki rowerowe,
- informator z treścią dotyczącą SPA&WELLNESS z ofertą rabatową dla stałych Klientów,
- informator dla Gości organizowanych konferencji, targów, wystaw czy szkoleń,
- informacja z ofertą zatrudnienia na Targach Pracy (dla działu HR),
- może posiadać ciekawy niestandardowy kształt (np. w 3D z logo Hotelu).
Dobry folder o hotelu to nie tylko jego wnętrze, czyli piękne kolory, zdjęcia i tekst, ale też dobry papier i jakość wykonania, profesjonalnego składu introligatorskiego. Dobry i elegancki notatnik lub kalendarz w ręku managera hotelu, to także jego wizytówka i funkcja reprezentacyjna przedmiotu na zewnątrz.
Profesjonalne usługi poligraficzne dla hoteli oferuje firma Aligator, która gwarantuje profesjonalizm i odpowiedzialność biznesową.