Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego

2/2019

Rozmowa z Marcinem Mączyńskim, sekretarzem generalnym IGHP

04-04-2019

Redakcja: Czym na wiosnę zaskoczy hotelarzy IGHP?

Marcin Mączyński: Część z naszych planów na rok 2019 już realizujemy, m.in. nowe tematy szkoleń. Na kwiecień mamy już ustalony harmonogram 2-dniowych szkoleń ze sprzedaży i marketingu w hotelu czy szkoleń z efektywnej obsługi kelnerskiej, a także kontynuację tematów, których pierwsza edycja zakończyła się sukcesem. Mam tu na myśli dwa cykle. Pierwszy to kilkanaście godzin warsztatów w trakcie 2-dniowego szkolenia z revenue management dla osób, które znają excela. Drugi cykl to praktyczne warsztaty rozszerzające wiedzę zdobytą podczas szkolenia „Podstawy zarządzania kosztami hotelu”, gdzie uczestnicy rozwiną umiejętności w zakresie analizy z wykorzystaniem standardu USALI i dowiedzą się, jak przygotować się do zarządzania opartego na rzeczywistych danych. Na dwa ostatnie o rozszerzonym programie zapraszamy uczestników minionych edycji jak również i nowych chętnych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę. W tym roku odbędzie się około 150 spotkań. Wśród naszych prowadzących pojawią się nowe nazwiska: Anna Głąbińska, Katarzyna Starzyńska czy płk rez. Piotr Gąstał.

 

Redakcja: Czy w tym roku pojawią się jeszcze inne tematy szkoleń?

MM: Tak. Planujemy jeszcze bardzo ciekawy cykl na temat szeroko rozumianego bezpieczeństwa w hotelu oraz szkolenia z housekeepingu, recepcji i zarządzania zespołem w hotelu. Wachlarz tematów jest bardzo szeroki. Jako samorząd branżowy wiemy, że spoczywa na nas większa odpowiedzialność za jakość szkoleń niż na komercyjnych organizatorach. Dlatego wielką wagę przywiązujemy do odpowiedniego doboru tematów i prowadzących zajęcia. Dążymy do tego, by znakiem rozpoznawczym naszych szkoleń była jakość i wysoki poziom dopasowany do uczestników. A to, jak się okazuje, nie jest oczywiste dla wszystkich graczy na rynku szkoleń hotelarskich.

 

Redakcja: A co z innymi projektami Izby? Jednym z najgłośniejszych w ostatnich tygodniach była grupa zakupowa energii i gazu dla hotelarzy.

MM: Grupa zakupowa to projekt, do którego przymierzaliśmy się już od dłuższego czasu. Nie ukrywam, że prace nad nim przyspieszyliśmy ze względu na podwyżki cen energii. Hotele są dużymi odbiorcami, a jeśli zbierze się nas odpowiednia liczba, to osiągniemy dobrą pozycję negocjacyjną. Kilka dni temu zakończyłem spotkania z hotelarzami w regionach. Byliśmy w 14 miastach i w każdym z nich nasza inicjatywa spotkała się ze sporym zainteresowaniem. Mamy już blisko 50 hoteli zadeklarowanych do członkostwa w konsorcjum. Teraz czeka nas przygotowanie umów, zebranie informacji od hoteli o zużyciu energii, taryfach oraz innych niezbędnych informacji potrzebnych do rozpisania konkursu ofert na dostawcę energii.

 

Redakcja: Liczne szkolenia, grupa zakupowa – to bardzo ambitne plany. W tym napiętym harmonogramie znajdzie się miejsce na coś jeszcze?

MM: Naturalnie! Stale bierzemy udział jako partnerzy lub patroni w największych branżowych wydarzeniach w Polsce. Najbliższym z nich były targi World Hotel a teraz 15 kwietnia Hotel Meeting – znajdziecie tam nasze stoisko, będzie można również przysłuchać się naszym wystąpieniom. Będę na sesji plenarnej mówił o grupie zakupowej energii i gazu. Ważne wydarzenie czeka nas tradycyjnie już na jesieni – IV Forum Hotelarzy IGHP. Tym razem spotkamy się w Holiday Inn w podwarszawskim Józefowie. Forum cieszy się coraz większą liczbą uczestników i pokazuje nam, jak ogromną potrzebę nie tylko wymiany know-how, lecz przede wszystkim budowania relacji ma nasze środowisko. To zainspirowało nas do pójścia krok dalej i stworzenia zupełnie nowej inicjatywy. I to jest tzw. wisienka na torcie. Na wiosnę ruszamy z absolutnie nowym, pionierskim na naszym rynku projektem Morskiej Akademii IGHP. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie na polskim rynku hotelarskim, które łączy w sobie elitarny wyjazd szkoleniowy oraz integrację i doskonałą zabawę. IGHP zabierze ze sobą Członków Izby w wyjątkowy, kilkudniowy rejs po wodach całego świata. W pierwszy rejs po Morzu Śródziemnym linią COSTA, statkiem COSTA DIADEMA **** wyruszamy 20 maja z Barcelony. W trakcie tej niezwykłej podróży odbędzie się szkolenie z coachingu personalnego, które poprowadzi Piotr Gibaszewski. To astrocoach, wykładowca, astrolog, tarocista, religioznawca, badacz ezoteryki, czyli szeroko rozumianej wiedzy tajemnej. Pomaga ludziom rozwinąć swój potencjał, motywuje do pracy nad sobą, daje wsparcie i energię w momentach życiowych zwrotów i zmian, trenuje tych, którzy szukają nowych ścieżek. To fantastyczny mentor, dzięki któremu nasz rejs pozostanie na długo w pamięci.Zostały jeszcze wolne miejsca, czekamy jeszcze na ostatnich chętnych do 10 kwietnia.

 

Redakcja: A jak wygląda aktualna sytuacja związana ze sprawą rażąco wysokich opłat dla hoteli za prawa autorskie?

MM: IGHP oraz powołane przez nią Konsorcjum walczą o zablokowanie Tabeli stawek zatwierdzonej przez Komisję Prawa Autorskiego już od ponad 5 lat. Mieliśmy nadzieję na rozstrzygnięcie w grudniu zeszłego roku, niestety termin rozprawy został przełożony. Wyrok ma zapaść 11 kwietnia. Mamy nadzieję, że sąd przychyli się do merytorycznej i prawnej argumentacji IGHP i sprawa zakończy się pomyślnym rozstrzygnięciem nie tylko dla członków Izby, lecz także dla całej branży hotelarskiej. Jeśli jednak tak się nie stanie, to będziemy podejmować dalsze kroki. Nie poddamy się i złożymy apelację. Chcę jeszcze podkreślić, że w przypadku niekorzystnego dla naszej branży kwietniowego wyroku Tabele nie wejdą w życie do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia.

 

Redakcja: Dziękujemy za rozmowę.

Realizacja: Ideo
CMS Edito Powered by:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
wszelkie prawa zastrzeżone